TZM Frenzy (002153851-T)
Welcome to TZM Frenzy....

you can also view the site by using this link :-
www.tzm150.forumotion.com @
www.tzm150.co.cc

Log in to enter forum and please read the "rules" before posting.
Thank you




ARKIB FRENZY

[WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

View previous topic View next topic Go down

[WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  viper0308 on Wed Jul 07, 2010 11:32 am

salam kawan2...seperti tajuk di atas, aku nk mintak tolong jasa baik kawan2 utk cari kan mne tempat/kedai yg jual servo dgn rege yg murah.pastu tlg bgtau aku ye...

klu bleh area sekitar kl n selangor je la ye..
klu utk luar kawasan ni, klu bleh tlg beli n poskan ok gak tu..

aku dh kebuntuan mncari kedai sparepart yg jual servo dgn rege yg best.

NKS=rm480 xbleh nego.
Yulite=rm550 abis nego rm480
wong=RM6++ tak bleh nego.(Gile ke ape)
Maju motor=5++ nego RM480



viper0308
Private frenzy
Private frenzy

Age : 35
Location : Puchong

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  xpeada on Wed Jul 07, 2010 12:57 pm

viper0308 wrote:salam kawan2...seperti tajuk di atas, aku nk mintak tolong jasa baik kawan2 utk cari kan mne tempat/kedai yg jual servo dgn rege yg murah.pastu tlg bgtau aku ye...

klu bleh area sekitar kl n selangor je la ye..
klu utk luar kawasan ni, klu bleh tlg beli n poskan ok gak tu..

aku dh kebuntuan mncari kedai sparepart yg jual servo dgn rege yg best.

NKS=rm480 xbleh nego.
Yulite=rm550 abis nego rm480
wong=RM6++ tak bleh nego.(Gile ke ape)
Maju motor=5++ nego RM480



kira ok harga tue baru....kalau boleh cari ajelah yg second hand

xpeada
Admin Rider
Admin Rider


Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  viper0308 on Wed Jul 07, 2010 1:13 pm

klu 2nd hand murah mmg murah..tp kne ingt...dlm tu ade motor..motor tu pulak gune brush..

tzm tu dh bape tahun..motor dlm servo tu dh bape kali bpusing.dh bertahun2 gune brush dlm motor tu mesti makin haus..
nk cr motor tu bukan senang woo..sbb tu klu bleh aku nk yg baru je bro...

viper0308
Private frenzy
Private frenzy

Age : 35
Location : Puchong

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  jinjang on Thu Jul 08, 2010 8:11 am

480 tuh rege stended aku rase...sbb dlu aku tny speeder dlm rmc pn die soh standby 500 jgk...

jinjang
Corporal frenzy
Corporal frenzy


Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  xpeada on Thu Jul 08, 2010 1:33 pm

jinjang wrote:480 tuh rege stended aku rase...sbb dlu aku tny speeder dlm rmc pn die soh standby 500 jgk...

yup harga standard semua kedai

xpeada
Admin Rider
Admin Rider


Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  viper0308 on Thu Jul 08, 2010 2:22 pm

servo sudah dibeli. rm480 kat maju motor racing sbb dekat ngn opis aku... cheers

tp risau la pulak.servo baru ni tlampau senyap sgt la...takut time servo xbfungsi aku xpasan plak nnt..

mase on kunci, bunyi slow gile bunyinye.. Smile

viper0308
Private frenzy
Private frenzy

Age : 35
Location : Puchong

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  syahril_tt on Fri Jul 09, 2010 9:57 am

mungkin sebab baru lagi kan...tu la bunyi perlahan je...hihi...smoothla katakan.... What a Face

syahril_tt
Corporal frenzy
Corporal frenzy

Age : 27
Location : terengganu
Humor : http://colonelshark.blogspot.com

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  viper0308 on Fri Jul 09, 2010 10:40 am

adeh...kabel pulley putus pulak...nk kate pv ketat xpun...nak kate ikat kabel ketat pun xjugak..cmne la bleh putus ni...kabel tu kt kedai bape ringgit ek?murah je kan...

viper0308
Private frenzy
Private frenzy

Age : 35
Location : Puchong

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  olskowl_design on Fri Jul 09, 2010 11:53 am

murah je....aku pnah bli cable A & B(rm10)...
kat jln putra,Kedah....tapi puas aku nego dgn tokei dya la....
klo dgn pekerja ssh ckit nk nego.....

olskowl_design
Sergeant frenzy
Sergeant frenzy

Age : 26
Location : kedah / kl
Humor : ~awat hang jadi lagu tuuu???~

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  viper0308 on Fri Jul 09, 2010 12:48 pm

ooo..murah je...tp klu dpt lg murah pn best gk..bkn ape...skrg ni dh pokai sbb natang baru yg aku beli tu la...rm1 pun duit gak tu... Razz

viper0308
Private frenzy
Private frenzy

Age : 35
Location : Puchong

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  deemiera on Wed Jul 14, 2010 10:02 am

viper0308 wrote:ooo..murah je...tp klu dpt lg murah pn best gk..bkn ape...skrg ni dh pokai sbb natang baru yg aku beli tu la...rm1 pun duit gak tu... Razz

kable dah sampai usia dia tu.. tambah2 lak kena ngan servo baru yg cun.. dia pusing pun laju la.. tu yg putus tu..hehehe..

kable murah sgt kalu putus x sampai sebulan tensen gak..hehehe.. jd cam aku la.. nk jimat sgt last2 putus.. beli lain.. campur dua2 harga dah jd mahal dari kable yg elok.. rugi.. Sad

servo ko senyap sebab gigi servo dlm tu tgh cun lagi.. minyak grease antara gigi gear pun cun lagi.. lama2 nnt ko akan dengar la bunyi nyet..nyet.. tu bila on ignition.. jgn takut.. motor servo takde local bro.. even siam punya pun ori jugak..

deemiera
Private frenzy
Private frenzy

Age : 36
Location : jitra
Humor : X tahu...jatuh motor kut..

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  viper0308 on Wed Jul 14, 2010 10:58 am

ooo...yeke...thx bro...Smile
cmne nk tau kabel aku ni baik punye ke x?

aku beli sebelah rm8.2-2 belah rm16.

viper0308
Private frenzy
Private frenzy

Age : 35
Location : Puchong

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  deemiera on Wed Jul 14, 2010 11:12 am

viper0308 wrote:ooo...yeke...thx bro...Smile
cmne nk tau kabel aku ni baik punye ke x?

aku beli sebelah rm8.2-2 belah rm16.

ok la tu harga tu..

kalu x salah aku kabel yg elok kt kable tu ada tulisan2 sikit kat kable tu.. mcm tulis brand ke ape aku pun x ingat..
yang biasa2 nyer kosong jer..
yg murah2 ni dia suka putus kat kepala yg sambung ke pulley pv tu.. kan kt situ ada satu kepala kecik yg kita masukkan dlm lurah kat pulley tu..
nak terang susah la.. x tau terang macm mana.. hehe

deemiera
Private frenzy
Private frenzy

Age : 36
Location : jitra
Humor : X tahu...jatuh motor kut..

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  viper0308 on Wed Jul 14, 2010 11:19 am

xpe2..aku paham ape mksd kepale kecik ngn lurah tu... Laughing

alamak bro, kabel aku ni xde tulis ape2 la.tp plastik die ade cop yamaha genuine.genuine la sgt.hahahha

tp kabel ni xsame panjang la dgn yg asal(yg putus)

yg asal pnye kabel nye lg panjang dr yg skrg ni..

ni gambarannye la:

yg asal:
A
------------
B
-------------------


yg baru:
A
------------
B
--------------

viper0308
Private frenzy
Private frenzy

Age : 35
Location : Puchong

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  naSiBungKus on Wed Jul 14, 2010 4:19 pm

viper0308 wrote:xpe2..aku paham ape mksd kepale kecik ngn lurah tu... Laughing

alamak bro, kabel aku ni xde tulis ape2 la.tp plastik die ade cop yamaha genuine.genuine la sgt.hahahha

tp kabel ni xsame panjang la dgn yg asal(yg putus)

yg asal pnye kabel nye lg panjang dr yg skrg ni..

ni gambarannye la:

yg asal:
A
------------
B
-------------------


yg baru:
A
------------
B
--------------

len macam ja bunyi paham tu..
kepala kecik n lurah....................

hahahaha.. lol! lol!

naSiBungKus
Sergeant frenzy
Sergeant frenzy

Location : gombak

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  deemiera on Wed Jul 14, 2010 8:56 pm

naSiBungKus wrote:
viper0308 wrote:xpe2..aku paham ape mksd kepale kecik ngn lurah tu... Laughing

alamak bro, kabel aku ni xde tulis ape2 la.tp plastik die ade cop yamaha genuine.genuine la sgt.hahahha

tp kabel ni xsame panjang la dgn yg asal(yg putus)

yg asal pnye kabel nye lg panjang dr yg skrg ni..

ni gambarannye la:

yg asal:
A
------------
B
-------------------


yg baru:
A
------------
B
--------------

len macam ja bunyi paham tu..
kepala kecik n lurah....................

hahahaha.. lol! lol!


hahaha..tu aku malas terang tu.. nnt jd ajaran ayah pin plak..

serius2.. pasal kabel tu x perlah kalu dia pendek sikit jer.. janji sampai dari servo ke pulley.. jgn x sampai udah.. kalu panjang sgt nnt kable dlm tu terlipat plak.. ko tgk la keadaan kable tu mcm mana.. kalu rasa ok..ngam.. x der masalah.. aku kable ori yg dulu aku masih simpan ( aku bli motor aku tahun 98 baru).. tp dah putus lah.. kat kable tu ada tulis yamaha lagi.. syok kan kalu masih ada lagi kable ori utk tzm tua kita ni.. sekang ni semua taiwan mari.. siot..

deemiera
Private frenzy
Private frenzy

Age : 36
Location : jitra
Humor : X tahu...jatuh motor kut..

Back to top Go down

Re: [WTB] NEW ORIGINAL SERVO FOR YAMAHA TZM150

Post  Sponsored content Today at 2:31 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum